Thursday 26 July 2012

Cafíčko: Latté a čokoládový závin

Zdravím,

na Florenci se celý červen stavělo cosi tajemného a velkého, bouda neznámého druhu. Po dostavění byl domeček před metrem asi dva tři týdny nadále zavřený, již jsem tušila o co půjde, ale nebylo to jisté (snad ne DALŠÍ trafika, bitte).. Jeden den jsem ale vylezla z metra ven, a bylo otevřeno i s novým nápisem: Cafíčko!!! Hurááá, vkusně vypadající konkurence nepitelné kávy v Panicafé, ok kávy u Hájka s ulepenými stoly a předražených latté u Costa Coffee. Konečně jsem se v úterý odhodlala..



Fronta tam zatím není žádná, vyplašení lidé už vylézají ze stínů křovin a odhodlávají se přijít bliž a kouknout se, a potom jako divá zvěř rychle běží dál.
Dala jsem si rozinkového šneka za 22kč odpoledne, byl docela dobrý, hodně chutného pudinku a bohužel i rozinek (které ve sladkém jídle nenávidím :)). Mohl být o trošičku čerstvější, ale vím, že každý den ráno rozpékají mražené pečivo, a jako včerejší nechutnal. A byl velký. Mají například také malé croissanty za 9kč, velký za 16kč - ty ještě určitě ochutnám, muffiny okolo 40kč (klasika), velké donuty okolo 25kč. Dále mají domácí bagety plněné každým dnem něčím jiným (například dnes chorizo bageta za 69kč - nevím co dál je uvnitř, podobná cena je všude v okolí Florence). Panini je s kozím sýrem za 89kč - to mi přijde opravdu přehnané, když porovnám, že v Panicafé mají výborné panini všech druhů za jednotnou cenu 65kč. Ale jak říkám, ještě jsem je neochutnala, tak hodnotit jen podle ceny nemůžu.
Ještě mají kopečkovou zmrzlinu.. Vypada docela kvalitně, asi 6 nebo 8 druhů, a kopeček za 12kč. U Hájka hned vedle je českých 3/5 kopečku za 15kč - známe to, a moc doufám, že tady šidit nebudou a budu mít i zbývajících 2/5 na kornoutku včetně. Ale o zmrzlině bych mohla mluvit věčně. Šolichanti zmrzlinářský..

Ale hlavní důvod proč se Cafíčko jmenuje Cafíčko nebude asi kvůli panini, ale kávě. Mají super ceny (tady se hrají dvě války - dobré kávy a kávy levnější než Costa a Starbucks) .. Espresso za 35kč, ledová kává od 45kč, Cappuccino za 45kč a střední latté (cca trošku menší velikost něž střední u Costa) za 50kč, Jumbo za 60kč. Tak jsem si koupila střední latté a čokoládový závin (50+25kč). Závin byl vskutku obří, na fotce jsem porovnala s Iphonem..

Závin samozřejmě nechutnal jako francouzský pain au chocolat, ani jako čokorolka jinde. Bylo to sušší, slabší, ještě jednou obří, a méně máslové, ale nebylo to špatné a klidně bych si dala zas.

Kává byla opravdu vynikající, mléko bylo dokonale teplé, husté a napěněné, chuťově krémové a čisté. Káva samotná měla lahodnou chuť a bylo cítit, že je kvalitní. Na můj vkus klidně mohli ještě přidat ještě jeden shot espressa, ale to je asi opravdu jen můj ranní vkus :).A ta cena mě moc potěšila, za 50kč takto kvalitní kávu seženu jen u MamaCoffee, ale ta v příjemném radiusu Florence NENÍ.
Obsluha byla příjemná, trošku zmatená, ale to jim určitě odpouštím neboť právě před pár dny otevřeli.

Jediné mínus (kromě ceny panini), (a opravdu to neříkám ráda, opravdu nechci nikoho odradit, káva je super) je, že pán co mi podával kávu a jídlo mohl mít čistší nehty, trošku mě to zarazilo. Pokud mám být upřimná, tak to jsem musela zmínit.

Na závěr: jsem ráda, že tu otevřeli Cafíčko ve velkém prostoru hnusné prázdné pražské Florence (alespoň pojízdný vozík s kávovarem a la London City). Obchůdek vypadá dobře, mají chutnou kávu za potěšující cenu a docela dobré zákusky.

Latté: 50kč, 4.5 hvězd z 5
Čokoládový závitek: 25kč, 3.5 hvězd z 5
Rozinový šnek: 22kč, 4 hvězd z 5.

Cafíčko, Sokolovská12 mezi Florencem a Sokolovskou, Praha 8.

No comments:

Post a Comment