Tuesday 24 July 2012

Pizzerie Mediterane: Zuppa di Pomodoro

Po špatném filmu ze života pánského striptýzu (moc kalhot hore a moc keců), jsme se s velkým váháním s holčičí bandou vydaly do Pizzerie Meditarane na Andělu vedle CineStaru. Cenu normální a dá se sedět venku v relativně příjemném nádvoří komplexu kina a kanceláří. Neměla jsem hlad, tak jsem se rozhodla si dát rajskou polévku (anebo exoticky znějící: zuppa di pomodoro). Rychleji než jsem stačila doříct "dám si jednu rajčatovou polévku prosím" jsem ji měla na stole .. Tmavší barva s kapkami smetany či nečeho bílého, žádné pečivo, parmezán, nic. Kamarádka MF už začala dosolovat. Vypadalo to, že kamión s jedním návěsem soli jí nebude tady stačit. Hmm... To asi přehání, ne? Polévku jsem zamíchala, ochutnala a chutnalo to jako pocukrované slabé sugo s extra dávkou Splendy... takže jsem tam nasypala druhý návěs soli, a prostě sladká chuť tuto válku jednoznačně vyhrala. To bychom musely tuto polévku svařovacím nástrojem seškvařit a odstranit ztvrdlý karamel abychom z této polévky udělaly slaný pokrm. Cukr stranou, ale podle mě to byla koupená plechovka s rajčaty, rozmixovaná a naservírovaná jako polévka. Těžce nic moc. MF poznamenala, že by se hodily bylinky a asi i nějáké pečivo, které se už dnes dává ke každé polévce. Zde ne:


Tomatová polévka (a i hovězí vývar) by měla být ekvivalentem tamago nigiri (nigiri sushi s omeletkou, které se podává při vstupu do pravých sushi restaurace jako test kvalit šéfkuchaře, pokud nechutná, tak zákazník může v klidu odejít) - ne, že člověk odejde bez placení, ale restaurace by se měly snažit mít tyto základní jídla, která se dají najít na téměř každém jídelním lístku, v nejvyšší kvalitě a chuti, jako kdyby soupeřily s ostatními. Chápu, že je asi nekonečně mnoho způsobů, na které se dá uvařit tomatová polévka. Ale stejně jako tamago sushi - teoreticky jen debil dokáže něco tak primitivního zkazit - a ejhle stává se. Docela často.

Jen tak mimochodem, tomatovou polévku jsem vždy nenáviděla.. asi vždy jsem si ji představovala jako rajskou omáčku s knedlíkama (což mi od časů školní jídelny do dnešního dne nechutná) - jen bez knedlíku, v misce a s extra vodou. Přesvědčila mě o opaku bratislavská restaurace Primi (je to síť, tak konkrétně ta u Michelské brány). Byla jsem nemocná, a potřebovala jsem vitamíny, a tak jediné, co na lístku bylo v tu chvíli pro moje oči přijatelné byla jejich rajská polévka. Ta slast, andělský zpěv mi právě zpíval na jazyku, v očích slzy štěstí.. jako když Salieri v Amadeusovi čte Mozartovy originální kopie.. vznášela jsem se jako Pepe Le Pew tady na pravo.. Za hodinu jsem se vracela a dávala si druhou porci. Tekutější polévka, trošičku kyselá příchuť s nejslabším nádechem cibule a česneku ale jasně silným tónem rajčat, krásná červená barva, v každé molekule jasná známka absolutní čerstvosti, a uprostřed, jako pozornost, jako extra třešníčka na dortu, bez které by zároveň polévka nebyla úplná... dvě krásně chutná uvařená rajčata San Marzano, s texturou měkoučkou, prostě samé radosti... jemně posypané parmazánem a čerstvé listy bazálky. (Půjčený) Obrázek z Primi níže:

                                                  http://www.foodspotting.com/people/40191-tomas?page=3


Abych se ale vrátila k Pizzerii Mediterane, tak obsluha milá, víno nic moc, MF měla pizzu s kuřetem, na kterou vysypala třetí kamión soli (a to MF vždy zdůrazňuje že málokdy solí), tak jsme se smály, že přehání, nacož nám bylo podrážděně odpovězeno ať si hledíme svého a že se to jinak nedá jíst.


KS měla rizoto, které si nemohla vynachválit a Z měla spaghetti carbonara s obřími kusy česneku, kde v tu chvíli říkala, že v životě neměla carbonara s česnekem. Kusy česneku byly jako průřez planety Merkur. Na jejich obhajobu tam na lístku mají česnek a na receptech na netu je rozemletý česnek, tak budiž, radost z toho Z stejně neměla:
 

Takže tragikomická Zuppa di Pomodoro: 1,5 hvězdy z 5, 46 Kč
0,2l Cabernet Sauvignon : 1,5 hvězdy, 52 Kč
Zbytek hodnotit nechci, neochutnala jsem.
Spaghetti Carbonara: 119 Kč
Pizza Pollo e Basilico: 141 Kč
Rizoto con Salmon e Limete: 152 Kč (bylo prý výborné)

Pizzerie Mediterane: Radlická 3179/1e  150 00 Praha 5-Smíchov

Primi, Michalská, Bratislava: Zuppa di pomodori e basilico: 5 hvězd z 5, totální dva palce nahoru, a 2.62 EUR.

1 comment:

  1. ehhh...s tim sugem souhlasím, bylo to první co mě napadlo, když jsem tuhle rádoby polífku obdržela.

    http://czechrestaurant.blogspot.cz/2012/11/pizzerie-mediterane.html

    ReplyDelete